2011. március 4., péntek

London


London? London. … rossz kaja, még rosszabb idő, kib*szott Mary Poppins. Hát… szerencsére a kaja jó és nincs Mary Poppins sem, de az idő rettenetes. Napok óta esik folyamatosan!!! A suliban amúgy kimondottan jó a menza. Többféle választék van, és az erasmusosoknak adnak egy kártyát, amivel 2,30 euroért  (!!!) lehet enni. Pizza, pasta, húsok, szószok, joghurt, gyümölcs stb. Ez azért nagyon baráti és az adag is polgári!
Voltam egy ESN-es buliban. (az ESN olyan mint nálunk az Xchange, szal erasmusosoknak rendeznek programokat) A szállásomtól kb Róma legtávolabbi csücskében volt egy igencsak lepukkant részen. Siófokon vannak ilyen kis bodegás szórakozóhelyek, mint amik ott voltak. Amikor odaértünk első reakció: „én ide be nem megyek!” Végül csak benéztünk. Kiábrándító volt a látvány hogy 1 órakor még semmi buli. Aztán pár long island után hoppácska de sokan lettek. (még mielőtt valaki el nem süti, nem, nem láttam többet belőlük :P :D)Végül szépen kialakult és egész jó kis buli kerekedett belőle. Hajnalban hazaúton a buszról láttam a Colosseumot meg a diadalívet! Adta! :)
A közlekedésről már írtam, de még egy dolog. Az olaszok egyszerűen nem tudnak tömegközlekedni… Megáll a metró, kinyílik az ajtó, és nem ám kiengedni a bent lévőket, hogy utána legyen hely a felszállóknak, hanem tódulni befele, taposva lökve fel mindenkit, nemre és korra való tekintet nélkül.
Amúgy a Neptunt szidjuk, de itt hasonló rendszer nélkül igen kaotikus minden. 1 hét eltelt és most jöttünk rá, hogy amilyen órákat felvettünk, olyan nem is indult. :D A héten 1 órán voltunk bent, de az sem a miénk volt. :P
Dialektus. Hát az van ám! Mindenki hadar és dünnyög. Meg a cs helyett s-et ejtenek sokszor. Bár a saját olasztudásomban is csalódtam kicsit, mert papíron én egész jól tolom, de az itteni beszélgetések alatt sokszor úgy érzem magam, mint Consuela a Family Guyból. „Sí. No. No. No Mr. John. No.” :P De bízom benne hamarosan belejövök! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése