2011. május 3., kedd

(banális) Majális

„Ég a gyomrom belseje, éljen május elseje!” Nah hát a rómaiak éljeneztek rendesen! És lehet égett is a gyomruk... Mindenesetre hatalmas banzájt csaptak koncertekkel, kirakodóvásárral meg mindennel és nem egészen az otthoni majális hangulatot produkálva. Róma amúgy igencsak bal oldali, ezért itt még nagyobb hangsúlyt kapott ez a nap. Igen nagy nevek vonultak fel: Ennio Morricone (!) , Lucio Dalla, Vasco Rossi, Caparezza stbstb. Caparezza nagyon adta! :)
Ami viszont kiábrándító volt az egészben az a mérhetetlen mennyiségű DZSUVAAA! Hát basszus térdig lehetett gázolni a szemétben. Először arra gondoltam, hogy bizony el kellene törni a pici kezét annak, aki szétdobálja a sörös dobozát/flakonját/taknyos zsebkendőjét/mindenféle vackát a koncert közepén és annak 3 km-es körzetében. Utána viszont rájöttem, hogy a városvezetésnek járna inkább egy fenékberúgás, mert kb 200 méteres körzetben egy nyamvadt kuka sem volt, nemhogy pluszban kihelyeztek volna. Bár lehet, hogy így olcsóbban kijönnek, hogy a végén tartanak egy nagy takarítást, de tényleg nagyon gány volt minden. Komolyan otthon a fesztiválokon nem szokott ekkora redva lenni. Itt is megvoltak amúgy tipikus fesztiválos, félpucér, szemétben fetrengő arcok. :D Apropó fesztiválok
Nocsak nocsak mit lehet találni a földön.
Hihetetlen sok ember volt, rengetegrengeteg. Valószínűleg azért is, mert pont aznap volt II. János Pál pápa boldoggá avatása is. (a boldoggá avatás a szentté avatást előzi meg - a szerk.) Elég sok plakát van az ő képével most olyan felirattal, hogy pl.: Uomo, Beato, Santo.  A Szt. Péter téren tán még a húsvétinál is több ember volt. Elképesztően sokan. Azt ugye mondanom sem kell, hogy ilyenkor Róma fenekestől felfordul és a tömegközlekedés kaotikussá, a közlekedés pedig szimplán veszélyessé válik.
A munka ünnepének alkalmából a mobilinternetem is úgy döntött pihen egy kicsit és lenullázta magát meg az 5€-os kreditemből csinált 2.4€-et… Egyéb érdekesség még amúgy, hogy itt ha felhívsz valakit, és az épp ki van kapcsolva vagy nincs térereje, akkor azért is fizetni kell… (22 centet…)
Jah, és a nap fénypontja, hogy egy madár nyakonsz@rt... De úgy frankón kaptam egy szőnyegbombázást. Az ingem gallérja, a vállam, a zakóm… A legszebb a dologban, hogy ezt csak otthon vettem észre :P :D
A nyavajgás ellenére azért élveztem ám a koncerteket és nem is volt ám banális! :) Hisz mégiscsak ez a „szeretet ünnepe”, ahogy Gino is megmondta. A programok is jók voltak és a köcsög is kevés volt! :D De mesélek még szép dolgokat.
Royal wedding party

Nutella! Pár hete vettem egy üveggel, mert azért nohhátnoh ez is olasz! Tényleg igaz az a mondás, hogy mivel a legjobb enni? Kanállal. Amúgy aki ínyenc, és lusta palacsintát sütni, lehet kapni ilyen pita szerű vékony tésztát. Azt picit megpirítva nagyon adja. Ha viszont egy légtérben marad veled a Nutella, akkor érzed, hogy téged bámul és suttogja, hogy „egyél méééég”!
Nutelleria – Heaven exists! :D
De hogy egészséges példával is előálljak, mostanában belekerültek az étrendembe olyan zöldségek is, amiket eddig nem is nagyon ismertem. A cukkini emberi fogyasztásra való felhasználására Linda (ő a tulaj) hívta fel a figyelmem. Tojással is faja de palacsintába tekerve ilyen hagymás, pestos, sajtos, fűszeres raguként még finomabb! (Bár sztem Patrikkal így sem lehetne megetetni… :D). Meg ettem valami citromos római füvet, aminek nem jut eszembe a neve. Amúgy itt a térségben van jópár olyan növény, amit más konyha nem igazán hasznosít, csak a római.
Most viszont pakolászok kicsit, mert Dávid csomagol, menni Portugááál! (rajság van meg csillogás, aztán télen lesz majd koplalás meg vinnyogás :P ) :) A cél Porto és ha minden igaz Sevy is átugrik Lisszabonból!




2 megjegyzés:

  1. Hát akkor felhomályosítanálak hogy én is eszek mindenféle dolgot amire otthon rá sem néztem volna, például ilyen brokkolis-tejszínes csirke meg halfélék meg ilyenek! Azzzzéééérrrt érzed! :D De rád is büszkék vagyunk, Portugáliában meg okosan! ;)

    VálaszTörlés
  2. Mit tettek veled?!?!! :O Faja egyébként! :D
    http://www.stewiegriffin.org/wp-content/uploads/2011/04/stewie-griffin-broccoli.jpg
    Nah hát erre a portoi kiruccanásra én is kíváncsi vagyok! :)

    VálaszTörlés